H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Revenge?
Posted on Monday 17 December 2012 at 11:07 | 2comments



Bismillah, Assalamualaikum.

Ada dua orang kawan baik ni tau, nama dorang ialah 'A' dan 'B'. Dorang ni pergi ke mana-mana pun mesti berdua. Tapi sayangnya peragai dorang ni ada lain sikit. Yang 'A' ni bila orang lain buat jahat dekat dia mesti dia akan balas balik. Yang 'B' ni pula dia ni completely different from 'A'. Bila seseorang tu buat jahat dekat dia, dia akan maafkan orang tu.

So who do you want to be like? Do you want to be like 'A' or 'B'? If I, I want to be like 'B'. I know it's very hard to be like that but if you hard work to get something you want. Nothing is impossible. I don't want to be like 'A'.

Aku pernah terfikir adakah kita akan rasa gembira bila kita balas dendam dengan orang yang buat jahat dekat kita dulu? I don't think that it will make you happy but it will just make you live in darkness of revenge.
Daripada kita susah-susah balas dendam, kenapa tak kita maafkan je orang tu.

Entahlah tapi nilah yang aku cuba pratikkan:

#- Just smile when someone talk bad to you. Tak payah balas balik dengan mengumpat orang tu. Mula-mula kita tak dapat dosa tapi nanti bila kita mengumpat orang tu, dah dapat dosa.

#- When someone do something bad to you just forgive them. Tak payah nak balas dendam balik. Tunjukkan dekat orang yang buat jahat dekat kita tu yang kita akan ok walaupun dia buat macam-macam benda dekat kita.

Kadang-kadang kita ni ada juga hater tapi kita sendiri je yang tak tahu. Ada juga walaupun sebenarnya dia kawan yang paling rapat dengan kita tapi dia sendiri yang jadi hater tu. Ada tiga sebab kenapa kita ni ada hater. Yang pertama sebab dia nak jadi macam kita. Yang kedua sebab dia benci diri dia sendiri dan yang ketiga sebab dia nampak kita sebagai ancaman dia.

Bila orang lain buat jahat dekat kita ni hanya sebab dia nak bagi kita sakit je. So bila orang lain buat jahat dengan kita, senyum je. Tak payah nak balas balik. Bila kita balas balik maksudnya dia dah berjaya buat kita sakit. Be happy in front of your hater. It will kill them.

Haa, sebelum aku terlupa. Nilah antara salah satu hadiah yang aku dapat. Semalamkan birthday aku.

http://www.123greetings.com/send/view/12215912922419924216

Klah, Assalamualaikum.