H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

I'm proud to wear hijab!
Posted on Tuesday 11 December 2012 at 12:59 | 0comments



Bismillah, Assalamualaikum.

I have found a nasyid. It is called 'Hijab' by Ahmed Bukhatir. Aku terjumpa nasyid ni dengan secara tidak sengaja dan aku rasa bersyukur sangat sebab dapat jumpa nasyid ni. Lirik nasyid awesome sangat dan memang membuatkan aku tersentuh sangat.

Macam tak percaya je yang lagu ni boleh buat aku menangis. Tapi aku ni memang kalau dengar lagu yang genre yang macam ni cepat menangis sikit. Tapi sekarang ni aku macam dah jadi gila dengan nasyid ni. Yang lirik dia memang aku tersentuh sangat ialah yang ni.
This is my hijab, I will never remove
Hijab is my pride, it make my soul improve
It's Allah law, how can I oppose
Hijab is my way, the way that Allah choose 
All around is evil that want to prevail
Sticking to Islam we won't let good fail
Let embrace hijab and await our reward
It is for Allah, the one and only lord
Tapi keseluruhan lirik nasyid ni memang awesome sangat. Bila aku dengar nasyid ni aku rasa bersyukur sangat sebab agama aku adalah Islam. Aku bersyukur sangat sebab dapat jadi umat Nabi Muhammad SAW. Aku bersyukur sangat sebab dapat jadi seorang Muslim yang memakai hijab.

Ada orang kata yang kadang-kadang ada je orang yang Muslim yang memakai hijab disebabkan ibu dia pakai ataupun lebih tepat disebabkan terpaksa. Tapi bukan dengan aku. Ya Allah, betapa bersyukurnya aku dapat memakai hijab.

Tapi ada je orang Islam yang tak pakai hijab kan? Lepas tu pakai pula baju seksi-seksi. Ada tu pula walaupun pakai hijab tapi still macam tak tutup aurat dengan sempurna. Ada tu pakai tudung dengan baju ketat, lengan pendek, seluar ikut kaki dan banyak lagilah. Boleh dikatakan banyaklah juga dekat Malaysia ni.

Ada tu pula yang kata "nantilah tunggu seru baru aku pakai tudung" ataupun "Bila aku dah kahwin nanti, aku pakailah tudung". Macam mana kita dapat tahu yang kita ni still lagi ada waktu untuk pakai tudung kalau bukan sekarang. Kita tak tahu bila nyawa kita akan ditarik. Kalau sekarang ni kita ada peluang nak berubah ke arah kebaikan, berubahlah dengan segera. Sebab kita tak tahu adakah kita boleh dapat peluang ni lagi.

And lagi satu, pakailah tudung tu dengan ikhlas. Janganlah pakai tudung tapi serupa je macam orang tak pakai tudung. Pakai tudung tapi still lagi nampak leher. Ada tu pula yang pakai tudung tapi tudung sangatlah pendek sebab tudung tu atas buah dada kita tu. Lebih baik tak payah pakai tudung kalau macam tu.
Pakailah tudung kerana Allah SWT bukan disebabkan fesyen atau hendak menunjuk-nunjuk.

You know what, I'm wearing hijab because that is my choice. It's not because my mother or my sisters wear it or because I'm Muslim but I wear it because I want. No one force me to wear it. So it is my choice and no one can judge me what to wear or what not. I'm very proud to wear hijab.

Klah, Assalamualaikum.