H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

2Days 1Night season 2!
Posted on Sunday 30 December 2012 at 20:51 | 0comments


Bismillah, Assalamualaikum.

Aku tak faham kenapa orang nak kata yang 2Days 1Night season 2 tu tak best. Aku tengok best je. Kalau bagi akulah, aku lebih prefer yang season 2 punya daripada yang season 1. Ingat aku tak tengok ke yang season 1 punya. Aku tengok tau dari episode pertama yang mana originalnya ialah 4 orang iaitu Hodong, Sugeun, Jiwon and Jongmin bersama juga dengan Hongcheol dan Sangryul. 

Aku memang benci sangat-sangat dengan orang yang terlampau obses dengan 2Days 1Night season 1 punya members and pd sehinggakan dorang sanggup mengatakan yang season 2 punya members and pd adalah teruk.Perkara yang memang bagus tentang 2Days 1Night season 2 ialah semua member dapat pendedahan yang sama. Tak ada siapa yang nak jadi lebih baik atau lebih penting daripada yang lain. Lagipun, 2Days 1Night season 2  tak ada main mc. 

Jadi semua orang berpeluang untuk menyebut 2Days 1Night masa perjalan dorang.Ada yang kata yang dorang sangat berharap yang Hodong dapat balik semula dekat 2Days 1Night. Tapi bagi aku, memanglah aku minat Hodong. Tapi dia tu terlampau macam over power masa season 1 yang mana okay untuk musim itu. Tapi tak begitu okay untuk season 2 punya. 

Lagipun members yang untuk season 2 ni dah ada roles dorang tersendiri.Kalau Hodong balik semula, dia mungkin akan over power members yang lain dan terus terang aku kata. Aku mungkin tak akan enjoy watching Hodong at the end. He was becoming to much. Ada yang kata yang dia nak Na PD dekat 2Days 1Night season 2.Tapi bagi aku, personaliti Bird PD sangat sesuai untuk 2Days 1Night season 2 sama juga macam Na PD. Tapi Na PD punya personaliti sesuai masa 2Days 1Night season 1 bukan season 2 punya. 

Lagipun, 2Days 1Night season 2 makin lama makin okay dan makin best. Permainan yang dorang main tu pun makin lama makin gila dan makin kelakar. Aku tak pernah kata 'Alah, permainan ni aku dah pernah tengok sebelum ni' sebabnya permainan dorang tu sentiasa kreatif dan permainan baru sentiasa dicipta. Game strawberry, rock-paper-scissor and multiplication tu pula tak membosankan aku.

Sebabnya ianya sentiasa kelakar dan kadang-kadang maybe kita boleh jangkakan. Tapi yang penting tak payahlah nak bandingkan season 1 punya dengan season 2. Season 1 and season 2 adalah completly different. Personaliti dorang pun berbeza juga. Kalau kau memang betul suka tengok season 1 punya janganlah sampai nak kata yang buruk-buruk tentang season 2 punya.

Klah, Assalamualaikum.