H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Why I love Mblaq?
Posted on Wednesday 21 November 2012 at 22:39 | 0comments



Bismillah, Assalamualaikum.

Aku dah jadi A+ dalam satu tahun rasanya. Erm yang sedihnya aku still A+ yang newbie. Untuk post kali ni, aku tak nak buat pengenalan tentang Mblaq pun just nak bagitahu macam mana Yuni boleh jatuh cinta pandang pertama dengan Mblaq. Kalau nak tahu tentang pengenalan Mblaq tu just search je kat google. Mesti ada banyak yang akan keluar. Tinggal tekan je.

Ada banyak sebab kenapa aku boleh minat Mblaq. Kalau rasa tak nak tahu just pergi je jauh-jauh. Ni khas untuk A+ yang macam aku ataupun sesiapa je yang nak tahu.

#Yang pertama- Ahli kumpulan

Kalau dalam banyak-banyak group kpop ni aku tak suka yang ada banyak ahli. Aku still boleh terima kalau group tu ada enam orang kalau lebih aku susah sikit nak minat. Urm urm kenapa ek? Yelah, ada dua sebab kenapa aku tak suka sangat group yang ada banyak ahli.

?1- Kalau ada banyak ahli, aku susah sikit nak hafal nama dorang. Kalau minat satu-satu group tu, aku akan pastikan yang pertama aku kena tahu semua nama dorang. Tak seronoklah kalau kita minat satu group tu, kita just tahu nama bias kita je. Tapi kalau Super Junior punya kes lain sikit. Maybe sebab group tu aku dah lama tahu so semua nama ahli dorang aku dah boleh hafal.

?2- Bila ada banyak ahli, ketidakadilan itu akan wujud. Sebab yang paling kita boleh nampak yelah bila time lagu. Selalunya satu lagu tu hanyalah dalam masa 3 hingga 4 minit. So, ada sesetengah ahli tu akan dapat lirik dorang sikit je. Yang suara sedap akan dapat lirik banyak. Ok aku faham mestilah yang suara sedap tu akan diutamakan tapi tak adillah kalau yang suara sederhana tu hanya dapat nyanyi sekejap je. Tu sebab aku tak suka group yang banyak ahli. Tapi itu depend kepada seseorang tu.

#Yang kedua- Lagu

Aku tahu yang lagu Mblaq jarang menang program muzik tapi bukan disebabkan itu yang menyebabkan seseorang tu kata yang lagu Mblaq tak sedap. Maybe sekarang ni Mblaq tak sepopular mana group-group yang lain. Tapi nak tahu tak yang satu group yang famous sekarang ni tak semestinya dorang famous masa dorang debut dulu.

Contohnya macam Big bang, kalau ada sesetengah orang tu kata yang Big Bang tu famous dari time awal dorang debut. Maknanya korang salah. Dulu masa mula-mula dorang debut, dorang tak adalah famous sangat. Lagi satu, macam Super Junior. Mesti ramaikan yang minat Super Junior tapi Super Junior tak famous tau dari awal. Dorang pun perlu ambil masa yang lama juga nak jadi famous macam sekarang ni.

Lagipun, Mblaq bukannya tak famous lansung. Lagu dorang semuanya best-best. Variety show dorang pun best juga. Percayalah satu hari nanti Mblaq pun mesti akan jadi famous juga.

#Yang ketiga- Variety show

Aku jamin seratus peratus yang kalau Mblaq punya variety show mesti tidak akan bosan punya. Setakat ni bila time aku tengok variety show dorang aku pasti akan tergelak punya. Dorang tak pernah menghampakan aku lagi. Lagipun, aku rasa setiap kali aku tengok dorang punya variety show aku pasti dapat tahu lagi sesuatu yang baru tentang dorang.

Lagipun peragai dorang yang gila-gila tu membuatkan variety show yang dorang buat mesti akan kelakar. Setiap ahli Mblaq tu aku rasa semuanya kelakar. Bukannya sebab aku kata macam tu sebab aku minat Mblaq. Kalau ada sesetengah orang tu kata yang Joon je sorang yang kelakar maknanya kau salah sangat-sangat.

Setiap ahli Mblaq itu ada personaliti dorang masing-masing yang membuatkan variety show dorang kelakar. Contohnya macam G.O dan Seungho, dorang punya 87 line sangat-sangatlah kelakar. Peragai Mir yang gila-gila tu dan Joon yang macam sikit silly. Kalau Cheondung tu pula aku tak pasti apa tapi dia tu pun kelakar juga tau.

Tu je kut. Tapi sebenarnya aku ada banyak sebab lagi tapi inilah tiga sebab utama kenapa aku boleh jatuh cinta dengan Mblaq. Urm lagi satu, Yuni ada jumpa sorang A+, nama dia Huda. Kalau nak pergilah dekat blog dia.

http://cheah0jihah.blogspot.com/

Klah, Assalamualaikum