H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Pray for Gaza
Posted on Sunday 18 November 2012 at 17:15 | 0comments




Bismillah, Assalamualaikum.

Sedang kita dekat sini bergelak, bersuka ria tapi tak kanlah kita tak sedar lagi yang saudara kita dekat Gaza itu sedang menderita. Maybe kita sedar tapi kita tak tahu nak buat macam mana nak tolong mereka. Kita tak perlu duit yang banyak baru boleh tolong mereka. Walaupun kita tak ada harta sekalipun, kita boleh berdoa untuk mereka.

Kadang-kadang Allah ada menimpa dugaan yang amat berat pada diri kita. Ataupun cuba tengok dekat Gaza sekarang ni. Yang sedang dibom oleh Israil. Tapi janganlah disebabkan kita ni ditimpa dugaan yang amat banyak menyebabkan kita berfikir yang Allah tu tak adil.

Bukan macam tu, Allah itu Maha Adil. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Walaupun besar mana pun dugaan yang kita hadapi. Allah menimpa dugaan itu kerana Allah tahu yang kita mampu untuk menghadapinya.

Aku tak mampu nak tolong mereka sebab aku ni hanya manusia yang lemah. Aku hanya boleh berdoa sahaja semoga Allah melindungi mereka. Semoga mereka ditempatkan di SyurgaNya. Dan semoga satu hari nanti, Yahudi/Israil pasti akan menerima balasannya. Cuma waktunya itu hanya Allah sahaja yang mengetahui.

Maybe sekarang ni Yahudi/Israil tu sedang bergembira sebab dah dapat hancurkan bumi Gaza tapi nak tahu tak wahai Yahudi sekalian yang doa orang yang teraniya itu termakbul. We can't do anything, right? So let's just du'a for the best.

Klah,Assalamualaikum.