H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Pening pening!
Posted on Wednesday 28 November 2012 at 19:53 | 1comments



Bismillah, Assalamualaikum.

Aku tak fahamlah kenapakan semata-mata nak jadi budak hot sangat sampai sanggup buat macam-macam yang memalukan diri dan semua orang. Aku memanglah budak kecil lagi dan maybe ada yang berpendapat yang aku ni tak layak pun nak bagitahu tentang benda alah ni. Tapi tak apa aku still lagi nak bagitahu juga tentang ni.

Sekarang ni dah macam-macam nama dah hot dah. Bukannya nak mengutuk ke apa ataupun sengaja nak cerita yang buruk-buruk tentang dorang tapi ambil je sebagai pengajaran k. Aku tak fahamlah best sangat ke jadi budak hot ni? Best sangat ke nak dapatkan perhatian dengan cara yang kurang matang ni?

Kadang-kadang aku rasa dekat laman sosial seperti facebook and twitter tu macam boleh je nak post ataupun tweet apa-apapun yang kita nak. Tanpa perlu kisah pasal orang lain. Ada tu yang buat tentang cintalah, ada tu pula yang macam nak cari gaduhlah dan macam-macamlah. Sehinggakan nanti apa yang kita post dan tweet tu akan memakan diri kita nanti. Masa tu barulah nak menyesal.

Tapi yang memalukan ialah disebabkan nak jadi hot. Disebabkan nak dapat attention seekers menyebabkan ramai kaum hawa yang buat macam ni. Sekarang nikan tengah hot nama dengan Ayuni Matoki, Lyana Evans dan Baby Diana. Dorang semua ni hot disebabkan dengan cara yang berbeza.

Ayuni Matoki ni terlampau taksub dengan Kpop menyebabkan sampai dia sanggup hina Malaysia. Sampai dia sanggup nak buang kerakyatan disebabkan Kpop. Yang Lyana Evans tu pula anak derhaka. Sampai dia sanggup hina ayah dia. Tapi ada yang kata yang ayah dia rogol dia sebab tulah dia jadi macam tu. Dan ada juga yang kata itu fake account. Yang Baby Diana tu tweet yang dia dah tak ada dara.

Aku rasa ketiga-tiga ni macam sengal je. Ayuni Matoki tu tak perlulah sampai over macam tu. Kau ingat kalau kau nak jadi warganegara korea, orang dekat sana nak terima kau macam tu ke. Senang je. Yang Lyana Evans tu pula walaupun macam mana sekalipun teruk ayah kau tapi kau kena terima dia seadanya. Tanpa ayah kau tu, kau tak akan dapat pernah hidup dekat atas muka bumi ni.

Walaupun macam mana teruk pun dia tu, respectlah dia. Dia dah penat besarkan kau dan ini balasan kau dekat dia. Kalau Baby Diana tu pula kau pun sama sengal. Yang kau senang-senang bagi body kat dekat lelaki tu kenapa. Haa, tengok sekarang ni kau sendiri dah menyesal. Jangan sesekali mudah sangat percaya dengan lelaki ni. Aku harap semua ini boleh berakhir dengan segera.

Klah, Assalamualaikum.