H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Duit oh duit!
Posted on Wednesday 19 September 2012 at 15:45 | 0comments




Bismillah,Assalamualaikum.

Macam manalah duit aku tak kopak aka habis kalau setiap kali pergi shopping mall mesti nak pergi beli buku or paling tepat lagi beli komik. Tapi tak semestinya setiap kali aku pergi kedai buku tu aku beli komik je, kadang-kadang kalau ada buku latihan yang baru aku pun beli juga tapi jaranglah. lol :P

Tapi novel memang dalam bukan senarai aku lagi sebab aku memang sekarang dah tak ada mood nak baca novel. Nanti-nantilah tunggu dulu mood aku nak baca balik jatuh dari langit terhimpak kat aku dulu baru nanti aku terminat balik kut. Sorrylah kepada peminat novel k.

Aku bukannya nak kutuk or nak mengata novel tu tak best. Best cuma aku dah malas nak baca. Kalau dulu setiap kali aku pergi beli novel mesti aku tak akan baca punyalah. Last-last aku biarkan je novel tu ataupun aku bagi orang lain pinjam. Kadang-kadang tu kawan aku yang merasmikan dulu dengan membaca novel tu dulu bukannya aku.

Sekarang ni pun aku dah mula nak buat koleksi komik. Satu hari nanti bila aku dah besar aku dah sediakan satu bilik khas yang memang special untuk komik je. Kalau orang lain nak baca, dia tak boleh bawa keluar dari bilik tu. Dia kena baca dekat bilik tu je.

Yelah, nanti ada yang rosaklah ataupun ada yang terkoyaklah. Kalau jadi macam tu memang aku tak akan maafkan orang tu. Opps ter'over' pula. Bukannya aku tak nak maafkan langsung cuma aku 'marah sikit je'. lol. Aku bukannya kedekut cuma komik dan novel yang aku beli tu semua pakai duit aku.

Opps jangan salah faham pula.Bukannya duit yang aku cari sendiri tapi duit yang ayah aku bagi sebagai duit belanja. Aku tahanlah ikat perut aku ni tak makan semata-mata nak beli apa yang aku nak espicially komiklah. Tapi memang aku malas pun nak beli kat kantin ke or kat mana-mana pun. Kalau kadang-kadang tu adalah tapi not selalu.

Yelah, maybe korang akan beli komik tu satu-satu je setiap kali pergi kedai buku. But not for me. Kalau pergi kedai buku tu memang banyak jugalah aku habis. Memang tak sah kalau aku beli bawah 50 ringgit. Selalunya atas je. Tapi kadang-kadang kalau aku memang dah tak ada duit time tu aku beli sikit jelah tapi memang jadi kepantangan aku kalau beli satu je. Cubalah korang bayangkan baca satu komik tu kalau bagi aku bukannya mengambil masa satu hari tapi macam setengah jam je. So memang tak bestlah kalau beli satu.

Klah,Sayonara!