H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Cukup cukup sudah!
Posted on Friday 21 September 2012 at 14:01 | 0comments




Bismillah,Assalamualaikum.

Aku rasa semua orang benci penipu kan. Ada ke orang yang suka dengan orang yang menipu. Entahlah. Hanya orang yang tak benci tu je yang tahu kan. Buat apa penat-penat fikir pasal benda tu. Buat habis beras je kat rumah aku tu.Aku pun bukannya suka sangat orang yang suka menipu pun.

Tapi tak adalah benci sangat kalau penipu tu lelaki. Yelah bukannya apa cuma aku takut tersukalah pula. Ehm Ehm gatal juga aku ni kan.Tak adalah! Mesti semuanya orang pernah dengar pasal peribahasa ni kan
"Jangan benci-benci sangat nanti lama-lama tersukalah pula".

Oppps aku pun tak pasti kalau peribahasa tu betul ke tak cuma yang aku pasti. Bunyi tu macam nak dekat-dekat samalah kan. Oklah asalkan ada juga yang sama daripada tak ada lansung.

Tipulah kalau aku kata yang aku tak pernah menipu. Aku pun pernah menipu tapi tak adalah selalu sangat. Ceh ceh ceh. Yelah, kalau kita ni dah setiap kali suka sangat je menipu. Cuba bayangkan kesannya yang amat 'baik' pada masa hadapan nanti.

Nanti kalau kita ni suka sangat menipu orang lain. Sampai satu tahap bila kita bercakap benar tak tipu lagi orang lain tak nak percaya.

Sebab apa?

Sebab mestilah dorang dah tak nak percaya cakap penipu macam kita ni. Yelah, kalau dorang dengar juga mesti nanti dorang terkena juga. Tapi bukannya bermakna kalau kita menipu sekali kita akan menipu selama-lamanya. Itulah anggapan yang paling sengal dalam dunia ni. Lagi satu, kalau kita nak berjaya. Buatlah dengan usaha kita sendiri bukannya dengan menjatuhkan orang lain.

Walaupun nanti kita berjaya. Tapi sebenarnya kita tak dapat apa-apa. Kita just dapat kosong je. Macam lagu kosong Najwa Latif. Kosong kosong kosong. Kalau kita nak berjaya buat dengan usaha kita sendiri barulah kejayaan tu akan lebih bermakna.

Klah,Sayonara!