H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Sayonara Facebook!
Posted on Sunday 26 August 2012 at 16:14 | 0comments


Bismillah,Assalamualaikum.

Aku tahu hampir keseluruhan orang mempunyai Facebook.Ada tu kecil-kecil lagi dah ada Facebook.Orang kata yang kalau tak ada Facebook ni orangnya mesti kuno,buta It but not for me.Aku rasa orang yang tak ada Facebook ni cool sangat.Hidup dorang mesti aman dan damai.

So disebabkan itu aku ambil langkah bijak dengan delete Facebook aku tu.Dekat entry kali ni aku nak bagitahu kenapa aku delete Facebook kesanyangan semua orang tu.Sebelum tu,aku tahu yang entry kali ni mesti akan buat orang lain terasa hati termasuk juga aku. :P

#Invitation Game

Sekarang ni aku dah memang tak pernah nak main game dekat Facebook tu.Aku rasa macam bosan je main game tu.Tipulah kalau aku cakap yang aku ni tak pernah main game dekat Facebook tu.Memanglah aku pernah main juga tapi aku tak boleh terus kekal dengan game tu.

Paling lama aku main pun dekat beberapa minggu je.Lepas tu,aku biarkan je.Ataupun kalau aku dah malas sangat nak layan aku delete terus.Tapi yang membuatkan aku rasa sakit hati ialah invitation untuk game.Dah banyak kali dah aku terima invitation tak berapa cerdik tu.

Aku dah tak main game tu so janganlah hantar.Bukannya aku tak pernah tegur supaya jangan hantar but semua buat bodoh je.Last last aku pun malas nak layan aku block terus tapi ada juga yang menggatal nak hantar invitation lain.

#Gambar

Aku tahulah mesti semua suka sangat tangkap gambar kan.Snap sana snap sini.Aku pun tak berapa kesah dengan gambar yang kau ambil tu.Tapi aku paling menyampah bila kau letak description yang tah apa-apa."Sorrylah gambar saya kaburlah","Eh,muka comotlah","Maaf saya ni tak cantik pun" and banyak lagilah.

Kalau kau dah tahu yang gambar kau tu kabur or comot sekalipun why kau still lagi letak gambar kau tu.Mengaku jelah yang kau nak dapat perhatian dari para facebooker yang lain kan.Nanti mestilah yang lain akan like and komen kata comellah.Aku bukan jealous tapi itu realiti k.Dah banyak kali dah aku tengok yang  macam tu.Serious menyampah.

And lagi satu,yang snap gambar dekat dada.Aku tak fahamlah apa motif korang ni snap gambar dekat dada kau tu.Nak tunjuk sangat ke yang buah dada kau tu mantap.Ada tu pula tangkap gambar dengan boyfriend dia.Aku tak jealous pun kalau kau ada boyfriend.Aku tak kisah pun tapi kebanyakan yang aku tengok tu boleh dikatakan kebanyakannya orang Islam and remaja.Kalau kau dah kahwin tak pelah.Ni tak kahwin lagi.Kau tak belajar ke Agama Islam.Serious annoying sangat.

#Status Desperate

Aku baca je bila ada orang update status.Tapi aku memang benci gila status yang desperate.Korang mesti tahu kan status desperate yang macam mana.Tapi yang paling banyak aku jumpa yang macam ni "Siapa nak buat fake relay dengan saya?","Sunyinya malam ni ada sesiapa tak nak temankan?","Siapa nak couple dengan saya?"

Aku juga paling benci status yang cari gaduh and macam desperate sangat nak cari pasangan macam yang sebelum ni aku mention.Kalau nak luahkan perasaan sekali pun carilah tempat lain.Janganlah suka sangat update status yang orang lain menyampah.Kadang-kadang aku tengok tu bukannya ada orang like pun.

#Pergaduhan

Facebook ni bukannya tempat kau nak lepaskan kemarahan kau tu.Perkara yang kau update tu mungkin akan membawa pergaduhan.Kadang-kadang benda tu aku tengok benda kecil je.Tapi bagitahu macam ada benda yang tergemparlah sangat.Selalunya benda tu boleh selesai dengan baik tapi disebabkan status kau tulah membuatkan pergaduhan makin besar.Fikirlah secara matang.Tak payahlah nak heboh-heboh satu kampung yang kau tu tengah gaduh dengan kawan kau tu.

#Spam and virus

Sekarang ni dekat facebook tu dah makin banyak virus.Ada sekali tu aku tertekan link apa tah.Rupa-rupanya link tu adalah virus.Banyak jugalah orang yang terkena.Lepas kejadian tu,memang aku berjaga-jaga bila nak tekan satu link ni.Lagi satu,ada tu yang tentang video lucah.Memang macam-macam bendalah yang pelik-pelik sekarang ni.

Disebabkan apa yang aku mention kat atas tulah aku delete facebook aku.Aku rasa sekarang ni hidup aku lagi aman tanpa facebook.Aku pun tak tahu apa function facebook sekarang ni.

Klah,Sayonara!