H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Recheck it!
Posted on Friday 3 August 2012 at 14:11 | 2comments




Bismillah,Assalamualaikum.


Aku tahulah yang aku ni bukannya ada ciri-ciri perempuan melayu terakhir.Aku ni banyak 'songeh',suka sangat membangkang.Aku ni annoying tahap gaban kan?

Oke apa yang aku katakan tadi iaitu 'suka sangat membangkang' bukannya bermaksud semua pendapat orang lain aku tolak ke tepi.Tak nak terima.Rasa jawapan aku je yang betul and rasa tak ada sesiapa pun boleh pertikaikannya.Aku tak bermaksudkan itu sama sekali.

Salah ke kalau aku buat research tentang jawapan yang aku salah masa exam?Aku nak tahu kenapa aku salah part tu.Bukannya aku nak berlagak,nak katakan jawapan aku tu memang dah betul,cikgu tu sengaja je salahkan.

NO!

Aku tahulah cikgu tu tak akan kedekut markah.Dorang mesti nak anak murid dorang dapat A tapi kadang-kadang manusia juga tidak pernah terlepas daripada melakukan kesalahan,rite?

Contohnya macam hari ini.

Aku dapat tau exam paper untuk Agama Islam hari ini.Lepas tu,aku pun tengoklah markah aku dapat berapa kan.Then aku pun pergi check soalan mana yang aku salah tu.Nak tahu juga apa yang salah and macam mana aku boleh salahkan.Kalau memang dah aku ni salah apa jawapan sepatutnya.

Lepas tu rupa-rupanya jawapan yang salah tu,sebenarnya betul.

Mana aku tahu jawapan yang aku buat tu betul?

Aku tengoklah buku teks yang kerajaan bagi tu.Selalunya kalau nak pastikan betul-betul aku kena refer buku teks dulu.And kalau memang betul,baru aku tunjuk bahan bukti tu kat cikgu aku.Lepas tu,dapatlah tambah markah.

Aku refer buku teks tu sebab selalunya skema jawapan daripada buku teks.Jawapan tu tak akan lari daripada buku tekslah.

Klah,Sayonara!