H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Pen pal?
Posted on Friday 10 August 2012 at 15:29 | 0comments




Bismillah,Assalamualaikum.

Last post before I need to finish my homework!

Aku baru je dapat international pen pal.*muka bangga*

Macam mana aku dapat idea nak dapatkan pen pal?

Sebenarnya kan korang tahu yang aku ni bukannya a good english speaker.Aku tak berapa pandai dalam bahasa Inggeris ni.Result bahasa Inggeris aku pun bukannya meletup cuma masa ujian formatif yang kali kedua ni baru bahasa Inggeris aku dapat A.Tu pun tak ikut skema periksa untuk PMR.

Kalau ikut skema,aku pun tak pasti adakah aku akan dapat A.Anyway aku bersyukur sangat dapat A walaupun exam paper tu tak ikut skema.lol

Jadi disebabkan aku dah mula dapat A dalam bahasa Inggeris tu masa ujian formatif kali kedua,semangat aku berkobar-kobar nak dapatkan A dalam final exam aku nanti.Ceh ceh marvelous punya jawapan kan.So aku pun pergi cari buat keputusan yang paling bijak dengan tanya kat Mr. Google(pakwe aku ni tau) macam mana nak improve kan bahasa Inggeris aku ni.

And salah satu cadangan yang Mr Google ni kasi ialah dengan cuba cari pen pal.Tapi mestilah menggunakan bahasa Inggeris.Mula-mula aku pun teragak-agak juga,betul ke aku nak cari pen pal ni.Tapi disebabkan aku nak cuba mahir dalam bahasa Inggeris ni aku pun search pasal pen pal.

And ada banyaklah juga website yang menyediakan tentang pen pal ni.Tapi aku tak delah cari pen pal yang sudah besar-besar.Nak bawa masalahlah kalau cari yang dah lebih 20 tahun.Aku cari dalam lingkungan 14 hingga 16 tahun.

Ada banyaklah juga pen pal yang aku jumpa.Ada yang dari China,France, Finland,Thailand and also from Korea!

Klah,Annyeong!