H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Merdeka!Merdeka!Merdeka!
Posted on Friday 31 August 2012 at 14:31 | 0comments





Bismillah,Assalamualaikum.

Mestilah semua dah serba maklumkan yang hari ini hari kemerdekaan yang ke 55 bagi Malaysia.Kalau tak tahu tu memang confirm yang korang ni bukan rakyat Malaysia lah tu.

Semalam sekolah aku buat perhimpunan rasmi untuk kemerdekaan tu tapi sekejap je.Yelah,kalau korang ni dah jadi tua berbangka macam aku ni mestilah korang tahu yang minggu ni kan trial SPM.Tapi aku ni tak adalah tua pun still awet muda and sweet lagi apa.lol

Aku ni pun boleh dikategorikan sebagai kanak-kanak sejati.Still boleh sambut lagi Hari Kanak-Kanak Sedunia.Ceh ceh kalau bab nak famous kan diri ni bagi jelah kat aku.lol

Haa,

Bila aku tengok pic yang ketiga tu,aku terfikir yang kecilnya Malaysia ni.Ada banyak lagi negara yang besar-besar tapi although Malaysia tu kecil je tak bermakna yang Malaysia ni tak maju kan?

Jangan disangkakan yang kecil-kecil ni tak berbisa.Entah-entah Malaysia ni ada bisa yang tersendiri.Lagipun,Malaysia sekarang ni pun dah melalui banyak perubahan.Kalau negara tu besar sekalipun tapi tak aman nak buat macam mana kan.

So kita sepatutnya bersyukur sebab kita dilahirkan di Malaysia.Kita sepatutnya kekalkan perpaduan yang terjalin sekarang ni sebab kalau rakyat tak bersatu padu.Perpaduan zero aka kosong memang hancurlah satu negara tu.

Klah,Sayonara!