H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya
Posted on Saturday 23 June 2012 at 19:31 | 0comments


Bismillah,Assalamualaikum.

Tadi aku ada pergi pertandingan perbualan bahasa arab tapi malangnya aku kalah.Ustazah aku kata tak pelah janji dapat sijil peringkat negeri.Nanti markah koku dapatlah banyak sikit.Actually aku dah tak berapa yakin yang aku boleh menang sebab first je masuk dah banyak dah masalah berlaku.

Mula-mula aku tak nervous sangat tapi bila time mic aku terjatuh memang panik aku mula bertambahlah.Masa tu aku rasa memang malu gila.Memang banyak gila mistake tapi lepas dah lama-lama sikit tu semua dah mula okelah.

Cuma aku redha yang memang bukan rezeki aku and aku tak boleh nak menang nak buat macam mana kan.Adalah benda yang Allah nak uji aku tu.Tapi yang aku tak berapa puas hati ialah judge untuk pertandingan tu.Memang serious aku tak puas hati.

Ada ke patut hakim pertandingan tu ada peserta dari sekolah dorang masuk.Memang tak adillah kan.Kalau kita sepatutnya kena cek dulu takut peserta yang masuk tu ada kena mengena dengan hakim tu.

Seorang hakim sepatutnya perlu bertindak adil dan saksama.Janganlah asyik nak jadi bias je.Janganlah asyik nak hantar sekolah yang feymes je pergi peringkat kebangsaan.Memang aku sendiri ada buat cacat cela and aku mengaku persembahan aku tu tak perfect sangat pun.

Tapi,seseorang hakim tak boleh jadi bias.Dia tak boleh nak tolong peserta dari sekolah dia.Cuba bayangkan kalau korang jadi hakim and peserta dari sekolah korang ada masuk.Apa yang korang rasa?

Mestilah korang nak cuba tolong walaupun tak banyak tapi still lagi korang akan sedaya upaya nak tolong peserta korang tu.Tulah sebab aku katakan tak adil.Dahlah,malas nak cerita.Buat sakit hati dan otak je bila cerita.

Klah,Sayonara!