H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Bad Mood because Zed Zaidi's fault
Posted on Friday 1 June 2012 at 21:40 | 0comments



Assalamualaikum and moshi moshi..Sekarang ini aku memang tengah bad mood nak tahu tak sebab apa?Nak tahu tak siapa yang merosakkan mood gembira aku ni?aihh susah aku nak cakap nama manusia ni and
sangatlah menyampah bila aku baca tweet dia!(Zed Zaidilah orangnya)..Haa sebelum tu dekat post ni aku memang tengah marah so ayat pun ____(faham-faham sendiri ek)

Aku pada mulanya tak tahu siapa ni zed zaidi,lepas dah search kat google baru aku tahu dialah yang berlakon kat cite sembilu..Kalau korang nak tahu dia ni pernah buat kontroversi tentang kemenangan Aaron Aziz di ABPBH dan sekarang ini dia ada buat tweet yang agak menyakitkan hati aku iaitu tentang kpop.



Aduyaii gila menyirap aku baca statement dia tu(yelah kan aku ni kpoppers)..Ayat yang paling aku tak tahan ialah Siapa KPOP NI?..Aku yang perlu tanya kau soalan tu,Siapa kau ni?Apa hak kau nak cakap macam tu?..Aku rasa dia ni hanya nak cari publisiti murahan and nak popular sebab kutuk kpop je..Ini semua pasal bayaran untuk artis kpop masa hari belia masa tu..Kalau kau rasa yang bayaran yang artis kpop tu terima mahal sangat and agak banyak daripada artis Malaysia..Itu rezeki mereka and itu usaha mereka sendiri kau tak boleh nak bantah..And if you bashing kpop or Aaron Aziz so it can make us love Malaysian artistes,I would love to say NO!

Aku nak tanya kepada Zed Zaidi ni(tu pun kalau dia baca..LOL~~)Kenapa kau tak suarakan pendapat tentang sinetron indon yang melambak tu..And Justin Bieber,1 Direction and Greyson Chance are foreigner artistes too,but why you put all the blame to kpop?Honestly are you hating korean?
Haa lagi satu good ideas. Instead of bashing kpop why you don't bash Justin Bieber or other popular foreigner artistes that have been perfomance at Malaysia?I would love to see you get hit hard by their fans..^^



Apa yang dia orang terima tu(duit) adalah hasil penat lelah mereka sendiri...Mereka nak jadi artis bukan macam kat sini,dia orang kena jadi trainee bertahun-tahun dulu baru dapat jadi idol..Jadi berbaloilah apa yang dia orang terima tu sebab dia orang kena berpenat lelah dulu iaitu training yang susah-susah..Itu sebab bila mereka debut dia orang buat betul-betul..Lagi satu aku sugestlah apa kata suruh hantar 10 orang artis Malaysia untuk audition kat SME,JYPE or YGE ataupun entertainment yang tak berapa popular..Aku nak tengok boleh tak lepas ataupun kalau lepas boleh tak bertahan dengan training dia orang tu..


Ada orang kata yang buat apa kau minat kpop?Lebih baik kau belajar bahasa arab daripada belajar bahasa korea yang tak dapat apa-apa?Kau hanya membuang masa kau sahaja minat kpop

Saya memang seorang peminat kpop..Yes I buy their album.I learn korea and japanese language.Yes I learn it so I can communicate with them.So WHY?Adakah ianya salah?Why bash us?Why only us?Tak salahkan nak minat kpop?Tak salahkan nak belajar bahasa korea?Saya still lagi belajar bahasa arab and saya akan ambil ia nanti masa PMR..Memang bahasa arab saya still tak kuat lagi tapi tak salahkan belajar bahasa korea?Kalau tak boleh belajar bahasa korea,maknanya tak bolehlah belajar English,Chinese,Spanish,France and many more kecuali arabic..Kita boleh minat kpop tapi janganlah sampai berlebihan..Jangan sampai kita lupa ibadah kita kepada Allah SWT..Itulah yang saya amalkan! 



Kenapa masa artis luar datang Malaysia tak kata apa-apa?Kalau dia orang tak apa ke kalau minat?Kenapa kalau artis lain datang sini tak de pulak nak bash ataupun kutuk ke?Why only attack kpopper aka kpop fans?We not only love them because of their looks but their talent,humbleness,their attitude,their sense of humor,their hardwork,their passion and many more.but why only bash us?Well we actually don't care about u guys bashing us because we've been bashed like forever and we've gone countless time..But what I don't understand is why us?why only us?why no other too?Saya terima nasihat orang lain tapi saya perlukan penjelasan kenapa benci sangat kpop sedangkan masa artis barat buat persembahan tak kata apa-apa pun.

Klah setakat di sini sahaja dulu post aku kali ini..aku rasa nilah post yang paling panjang yang pernah aku buat..Lagi satu aku nak minta maaf kalau ada yang terkecil hati masa baca post aku kali ni..K,Sayonara!