H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

Camping
Posted on Thursday 28 June 2012 at 19:09 | 2comments




Bismillah,Assalamualaikum.

Lamanya aku tak update apa-apa entry kan?

Harap je kata masa tu nak post entry setiap hari tapi disebabkan aku terlalu buzy,aku tak dapat buat apa-apa entry.Hari ini lagilah,baru je balik.Tadi ada latihan untuk camping esok.

Nanti tak dapat buka blog ni.

So sad!

xxx

Masa hari rabu iaitu semalam,aku ada sikit motivasi tau.Tapi bukan macam motivasi sangatlah lebih kepada ceramah.Ianya pasal remaja.

Kalau pasal remaja mestilah sebab pasal loving-loving or couple ni.Itulah apa yang ustaz tu cakapkan.Tapi ustaz tu tak delah tua sangat.Dia kata umur dia baru je 23 tahun.Muda lagikan.

Mula-mula start tu memang best sangat-sangat tapi bila nak akhir tu dah tak best sebab mulalah part sedih-sedih start.

Ustaz tu ada tunjukkan video ibu yang melahirkan anak.Lepas tu adalah nyanyi lagu apa tah.Yang part last tu ada soalan yang mencabar sangat-sangat.Dia suruh kitaorang tutup mata.

Contoh soalan tu:

Adakah awak pernah merokok?


Adakah awak pernah melakukan persetubuhan?


Adakah awak pernah terdetik nak bunuh mak dan ayah awak?


Adakah awak pernah terdetik yang awak nak keluar dari rumah awak sebab awak rasa tak bebas!Awak rasa panas sangat!


Adakah awak pernah ponteng sekolah tanpa pengetahuan mak dan ayah awak?


Adakah awak pernah ponteng tusyen tanpa pengetahuan mak dan ayah awak?


Adakah awak pernah bercouple tanpa pengetahuan mak dan ayah awak?


Adakah awak pernah mencuri duit mak dan ayah awak?


Adakah awak pernah menonton video lucah?


Adakah awak pernah simpan video lucah dalam laptop ataupun henset awak?


Dan banyak lagilah.Bila korang dengar soalan tu memang mencabar gilalah.Lepas tu last-last tu ustaz tu cakap yang adakah awak sayang mak dan ayah awak?

Aku rasa ramai yang angkat tangan.lepas dah angkat tangan tu,ustaz tu kata macam ni

Awak semua pembohong,kalau awak sayangkan mak dan ayah awak kenapa awak buat benda-benda yang macam tu.Kenapa awak membelakangkan ibu dan ayah awak?

Memang gila sedih lah time tu.Berapa banyak dah air mata aku mengalir.Aku pun tak tahu.Lepas tu,time malam aku rasa mata aku bengkak kut sebab nangis tu.

Tapi kan ini bukan first experience aku kena macam ni tau.Kalau tahun ni rasanya dah dua kali dah.Setiap kali ada benda-benda yang macam tu mesti aku nangis.Aku pun tak tahulah.

Klah,tu je kut.Sayonara!