H I A T U S
   
entries profile linkies past dashboard

BERSIH 3.0~~
Posted on Sunday 29 April 2012 at 15:25 | 6comments


Assalamualaikum..Hah mesti korang dah dapat agakkan apa yang aku nak ceritakan kat post aku kali ini..Urm aku rasa semua orang mesti dah tahu apa itu Perhimpunan Bersih..Mula-mula aku pun tak tahu dan malas aku nak ambil tahu sebab aku rasa ia membuang masa sahaja..tapi mood aku baik hari ini so aku dengan berbangga hati buat research dan aku rajin-rajinkan tangan aku ni untuk menaip pasal Bersih ni..Actually aku mula-mula  tahu ni bila mak aku cakap tentang bersih ni gan kakak aku..Aku pun apa lagi pasang telingalah..

Aku ni bukannya tahu sangat pun pasal benda alah ni..tapi kadang-kadang naik pening kepala aku asyik tengok berita yang sama iatu Bersih..Aku ni tak delah pandai sangat pasal politik ni dan bukan bermaksud aku minat gila-gila dengan politik ni..Tapi dari sudut pandangan akulah kalau korang kata Bersih ni nak suruh pilihan raya nanti dilakukan dengan adil..abis tu masa pilihan raya masa tu kenapa pembangkang boleh dapat pulau pinang dengan selangor??abis tu masa tu pilihan raya tu tak adil ke??pelikkan..

Sesiapa yang sokong ambiga tu atau bersih memang korang ni otak tipikal..sangatlah b****..kalau ambiga jadi pemerintah aku yakin mesti ramai penduduk dia akan murtad,banyak yang lakukan hubungan sama jenis..dan aku peliklah kenapa ya orang selalu kata macam nie(yang nak berhijrah masuk pas n kalau yang nak terus jahil masuk umno)aku nak tanya koranglah adakah korang boleh yakin yang semua ahli Pas tu memang tak tinggal solat 5 waktu,tak mengumpat,tak mencaci dan tak buat dosa kecil??korang betul2 pasti ke yang semua orang kat umno tu semuanya jahil??




Adakah korang tahu yang mat sabu kata yang kalau dia orang join perhimpunan tu dan ditakdirkan mati ia dipanggil mati syahid..aku nak tanyalah kat korang apa itu sebenarnya mati syahid eh??Mati syahid tu bukankah mati kerana ingin menegakkan Islam..adakah dengan menyertai perhimpunan ini untuk menegakkan Islam..aku rasa tak.aku tak sokong sapa2 pun dan aku pun tak berminat pasal politik ni..ye lah aku kan still lagi budak kecil and mentah lagi..tak tahu apa-apa...lagi satu yang pasal kereta polis langgar hamba Allah tu..memanglah aku tak pergi dan tak baik menuduh tapikan aku rasa polis tu tak salah..siapa suruh dia orang baling botol dekat cermin kereta polis tu..mestilah polis tu hilang kawalan..sekarang ni korang salahkan pihak polis..abis tu kalau tak ada polis gan tentera kat negara ni memang huru haralah sebuah negara tu...kalau ada kesushan dia orang jugak yang korang cari..

Hah sebelum terlupa..mak aku pernah cakap macam ni..kalau pemimpin tu da duduk kat atas,da dapat pangkat..mesti mereka akan melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya sendiri..Kalau dia orang nak jalankan pentadbiran macam Islam dulu..aku rasa tak mungkin akan berlaku sebab kalau dulu masa kegemilangan Islam..Dia orang mentadbir memang sebab nak bangukan Islam..memang sebab nak majukan Islam..bukan sebab kepentingan dia orang sendiri..Dia orang tak kisah kalau hilang semua duit dia orang tu asalkan dia orang dapat berjihad di jalan Allah..kalu sekarang ni jadi macam tu memang pelik bin ajaib..

Klah sampai di sini sahaja dulu..adios!!sayonara!!